شهر شبکه

ارایه اخبار روز و آموزش های فناوری اطلاعات

شهر شبکه

ارایه اخبار روز و آموزش های فناوری اطلاعات

مشخصات و اطلاعات HPE ProLiant DL360 Gen9 Server

سرور اچ پی مدل ProLiant DL360 Gen9 یک مرکزداده با امکانات زیادو عملکرد بالا می‌باشد که با اطمینان برای مجازی سازی ، پایگاه داده و غیره استفاده می‌شود.

HTP ProLiant DL360 Gen9 Server دارای یک شاسی 1U  با دو پردازنده می‌باشد که ترکیبی از کارایی بالا، مصرف انرژی کم، افزایش زمان بقا و افزایش قدرت عملکرد را ارائه می دهد.

این سرور HP  با استفاده از پردازنده‌های جدید E5-2600 v4 اینتل که سبب افزایش عملکرد 21 درصدی شده است امکان پشتیبانی  از رم های نسل HPE DDR4 SmartMemory 2400 MHz  تا  3TB را ایجاد نموده و این سبب بهبود 23/2 درصدی عملکرد شده است.

شما می‌توانید سرور اچ پی DL360 Gen9 را با سیستم عامل iLO )HPE Integrated Lights-Out) و HPE OneView در هر محیط IT از طریق ILO بیشتر وظایف مدیریت ضروری را انجام دهید و به راحتی نصب، به روز رسانی، نظارت و نگهداری کنید.

برای اطلاع از قیمت هارد ذخیره ساز د ر مدل های  اچ پی MSA 2040 K2R80A  و تجهیزات ذخیره سازی emc می‌توانید بر روی لینک های قرار داده شده کلیک کنید و به صفحه مربوطه مراجعه و مشاهده فرمایید.

مورد های بهبود یافته در سرور اچ پی مدل ProLiant DL360 Gen9 :

  • دارای پردازنده‌های اینتل Xeon E5-2600 v4 به بهبود عملکرد 21٪ و حداکثر تا 22 هسته به ازای هر پردازنده
  • آداپتورهای اترنت HPE 25Gb برای کمک به بهبود عملکرد برنامه های حساس به تاخیر
  • NVMe PCIe SFF SSDs های پیشرو در صنعت تا 2TB برای زمان تاخیر کم و عملکرد بالا
  • کنترلر HPE Smart Array P840ar ارتباط مستقیم تا حداکثر 16 هارد درایو
  • یک سرور کاملا کاربردی ، بدون هیچ هزینه‌ی اولیه با ClearOS آماده‌ی استفاده است

ویژگی های سرور اچ پی مدل ProLiant DL360 Gen9 :

با سرعت کسب و کار را هدایت کنید:

درمواقعی که کسب و کار  شما به ارائه‌ی حجم زیادی از داده‌های پرسرعت می‌پردازد شما نیاز به سروری دارید که بتوان با اطمینان از آن استفاده کرد و به عبارتی بتوان روی آن حساب کرد.

شما می‌‎توانید تمامی امکانات ذکر شده و حتی بیشتر را در سری HP DL360 G9 از سرورها، که با دقت برای افزایش سرعت، ذخیره سازی که در زیرساخت های دیجیتال خود طراحی شده اند را مشاهده کنید.

این مدل همچنین به عنوان یک راه حل یک مرحله ای برای میزبانی دارایی‌های دیجیتال خود با عملکرد قوی و تغییر آسان طراحی شده اند. با ترکیب اجزای انتخابی، ساخت برتر  و تعمیر و نگهداری آسان، HP DL360 Gen 9 می تواند سطح جدیدی از ارائه خدمات آنلاین شما را فراهم کنند.

ارائه بالاترین سطح کارآیی:

امروزه بیشتر کسب و کارها بصورت آنلاین هستند و نیاز به یک سرور قوی برای اجرای داده ها می‌باشند که در این مدل از سرور با ارائه قدرت بیشتر در یک فضای مشابه به عنوان یک سرور رکمونت ساخته شده است.

با استفاده از HP ProLiant DL360 G9 شما می‌توانید حداکثر تا 22 هسته به ازای هر پردازنده و یک طراحی ماژولار باور نکردنی به فضای شبکه‌ی کار خود اضافه کنید.

این سرور باتوجه به سرعت بالایی که برخوردار می باشد توانایی ارائه خدمات به  سخت ترین درخواست‌ها در شبکه را داراست. همچنین گزینه I/O به شما اجازه استفاده از سرور در مدت زمان طولانی را می دهد.

حل مسائل مربوط به Peak شبکه:

در این سرور ها وسعت  و حجم کسب و کار مهم نیست زیرا با هر وسعتی که باشد با سرور HP ProLiant قادر به پاسخگویی به تقاضای حداکثری کاربران خود در شبکه  هستید تا کاربران بتوانند صرف نظر از ظرفیت و به طور مناسب به اطلاعات موجود در سرور دسترسی داشته باشند .

قطعا هیچ کسب و کاری تمایلی به پایین آمدن کارایی سرور به خصوص در زمان حداکثری تقاضا ندارد اما حتی اگر این اتفاق هم بیفتد، بازگرداندن سریع آن به حالت اولیه مهم است. که با  HPE ProLiant DL360 G9 1U Rack Server – 1 x Intel Xeon E5-2690 ، شما دیگر نگران زمان های طولانی پایین آمدن کارایی سرور نباشید و می توانید به مشتریان و بازدیدکنندگان سایت خدمات اختصاصی که انتظارش را  دارند، ارائه دهید.

طراحی این سرور به گونه‌ای است که با تاکید بر I/O در زمان کندی از محیط Swap برای برطرف کردن سرعت انتقال استفاده می‌شود . با این کار شما در زمان peak مصرف مشکلی نخواهید داشت.

سرور 360G9  با مجموعه ای وسیع از اجزای موجود ، راحت تر از همیشه ، سیستم خود را آن طور که مایل هستید پیکربندی کنید و همچنین این سرور در بالا بردن عملکرد و برآورده کردن نیازهای در حال رشد به شما کمک می کند .

توانایی شبکه خود را گسترش دهید:

سیستمی را که برای کسب و کار خود راه اندازی می کنید ، اطمینان حاصل فرمایید که اجازه ارتقاء را در آینده به شما می‌دهد. در سرور سری HP DL360 G9 به راحتی امکان اضافه کردن اجزای پیشرفته در هر زمان برای شما فراهم است  تا اطمینان حاصل کنید که عملکرد مناسب و ایده آل را در طول زمان دریافت می کنید.

ارتقا آسان یک روش ساده برای جلوگیری از نیاز به ارتقا سخت افزار جدید در زمان استفاده است. در عوض، شما می توانید این ارتقاء عملکرد را هنگامی که نیاز دارید، اعمال کنید که این تجربه خوبی برای سالهای آینده است.

نظارت بر عملکرد سرور در یک مکان:

با سرور HP DL360 G9 نظارت نیز به روز رسانی می‌شود. این سرور با ابزار مدیریتی که همراه دارد که این ابزار توسط شرکت   HP همراه دستگاه است ، نظارتی شفاف بر روی سرور ها می‌دهد.

این سرور با معیارهایی که ظرفیت ذخیره‌سازی فعلی، شرایط درون سرور، تجزیه و تحلیل محیطی دقیق و غیره را پوشش می دهد، خواهید دید چطور سرور شما با خود و یا همراه با سایر واحدها عمل می کند.

مدیریت ترافیک بیشتر با افزایش RAM:

امکان رشد قابل توجهی به کسب و کار شما با امکان افزایش رم در سرور   HP ProLiant DL360 G9 داده می شود. افزایش حافظه به این معنی است که شما قادر خواهید بود در یک بار اکثر کاربران را در سرور مدیریت کنید که با این کار به راحتی افزایش بار را مدیریت می کند.

همچنین توانایی استفاده بیشتری از هر یونیت رک را به شما می دهد، که با به حداکثر رساندن ارزش و ارائه پشتیبانی سخت افزاری این سرو شما می توانید به صورت بلند مدت به این سرور اعتماد کنید.

همچنین به کاربران خود افزایش سرعت، قابلیت، و پشتیبانی را با حافظه ای که تا بالاترین حجم بار را تحمل می کند ارائه می دهد.

سرعت خواندن را افزایش دهید:

هنگامی که شما آنلاین کار می کنید، هر ثانیه شمارش می شود. سرعت دسترسی کاربران به سایت شما با استفاده از پردازنده Intel® Xeon® را می‌توانید بالا ببرید. سرعت بالاتر راه های بیشتری برای ارائه اطلاعات بدون زمان انتظار به شما ارائه می دهد.

با استفاده از HTP ProLiant DL360 G9 1U Rack Server، کاربران شما خدماتی مانند دریافت سریع از صفحات وب، اسناد، مشخصات، جریان ها و هر نوع دیگر از محتوایی که نیاز به دسترسی دارند را تجربه می کنند. و به لطف مدیریت هوشمندانه کاربر، سرورهای HPE ProLiant ما می توانند به صورت هوشمندانه بر روی هر درخواست تمرکز کنند تا یک تجربه بدون دردسر را ارائه دهند و سایت خود را به صورت یکپارچه نشان دهند.

قدرت بی نظیر:

HP ProLiant DL360 برای عملکرد بیشتر در فضای کمتر با طراحی متفکرانه و جدید که تمرکز بر روی حداکثر سازی اجزای ساده شده دارد ، طراحی شده و با استفاده از مزایای اجزای برتر که ظرفیت بالاتری دارند، این خانواده از سرورها به شما امکان ارائه سرور با کمترین اندازه استاندارد که مورد نیاز کاربران شبکه است را می دهد.

این عملکرد پیشرفته به شما امکان بازنگری دوباره به نحوه کسب و کار آنلاین را می دهد و توانایی شما را در حرکت رو به جلو افزایش می دهد. در هر سرور با خواندن سریع تر داده ها بیشتر کار کنید و در افزایش سرعت ثبت رکوردها به کاربران خود کمک کنید و خدمت ارائه دهید.

به طور کلی داشتن اطلاعات کافی از دستگاه مورد نیاز هنگام خرید تجهیزات شبکه امری ضروری است زیرا این تجهیزات از قیمت بالایی برخوردار می باشند.

معرفی برترین گارانتی تجهیزات شبکه در ایران

امروزه تکنولوژی و فناوری اطلاعات به عنوان عضوی جدانشدنی از کلیه کسب و کارها به حساب می آید و در پیشرفت آن مؤثر است. وجود شبکه در کسب و کارهای بزرگ و کوچک سبب ایجاد بازار جدید به نام بازار فروش تجهیزات شبکه گردیده است.
همین عامل باعث شده تا تعداد زیادی از شرکت ها و یا حتی می توان گفت اشخاص در این حوزه وارد شوند. ازدیاد فروشندگان در این حوزه، خرید را برای مصرف کنندگان این گونه تجهیزات مشکل کرده زیرا نظارت بر کیفیت آنان کاری دشوار است. متاسفانه تعداد بسیار اندکی از این تجهیزات مانند رک و برخی تجهیزات پسیو در کشور ما تولید می گردند و اکثر آنان به کشور وارد می شوند. عدم وجود نمایندگی های معتبر کمپانی های مختلف دلیل دیگری است که خرید تجهیزات شبکه را با مشکلاتی نظیر قیمت و کیفیت روبه رو کرده است.
دلیل اهمیت کیفیت تجهیزات تأثیری است که بر عملکرد شبکه می گذارد. اختلال در عملکرد یک دستگاه، سبب اختلال در عملکرد کل شبکه خواهد شد که این عامل سبب ایجاد وقفه در شبکه و در نتیجه اتلاف وقت یک کسب و کار می گردد.
 Ù…عرفی برترین گارانتی تجهیزات شبکه در ایران
ضرورت وجود گارانتی برای تجهیزات شبکه:
به دلیل واردات تجهیزات شبکه از دیگر کشورها، قیمت تمام شده‌ی آن ها گران می شود. خرید هر یک از این تجهیزات هزینه سنگینی را به شرکت ها و سازمان ها وارد می نماید. به همین دلیل است که گارانتی از اهیمت ویژه برخوردار شده است. زیرا هنگامی که یک دستگاه در طی دوران گارانتی با مشکلی مواجه شود، شرکت فروشنده تجهیزات موظف است دستگاه را تعمیر و یا تعویض نماید که در این حالت خریدار بدون پرداخت مبلغی کالای خود را دریافت می کند.
 
معتبرترین گارانتی تجهیزات شبکه:
مسترشبکه ، فروشگاهی تخصصی جهت کلیه محصولات شبکه اعم از سوئیچ های سیسکو ، سرور های اچ پی ، روتر های سیسکو و کلیه محصولات پسیو و اکتیو شبکه در کلیه برندهای معتبر می باشد.
فروشگاه اینترنتی مستر شبکه با دارا بودن معتبرترین گارانتی در حوزه فروش تجهیزات شبکه با هدف ارتقاء سطح ارائه خدمات پس از فروش در تلاش است تا خدمات متفاوتی را به مشتریان خود ارائه نماید. یکی از مهمترین پارامترهای این گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی دستگاه می باشد.
این فروشگاه با ارائه دونوع گارانتی طلایی و نقره ای سلامت فیزیکی تجهیزات خود را تضمین می کند. از طرفی با قرار دادن هفت روز مهلت تست این امکان را فراهم می آورد تا در صورت هرگونه اختلال در عملکرد، دستگاه را مرجوع و دستگاه جدید تحویل دهد.
البته لازم به ذکر است این فروشگاه دارای امکاناتی نظیر مشاوره نیز میباشند. خریداران محترم در صورت وجود هر گونه سوال می توانند با شماره تماس 62913-021 تماس گرفته و با کارشناسان مستر شبکه گفتگو نمایند. همچنین با مراجعه به بخش محصولات و جستجو محصول مورد نظر می توانند کلیه مشخصات دستگاه را مشاهده و آن را با سایر تجهیزات مقایسه نمایند.
موارد تحت پوشش گارانتی مسترشبکه:
موارد زیر تحت پوشش گارانتی مستر شبکه می باشد:
1-خریدار محترم می بایست پس از تحویل کالا سلامت فیزیکی ، تجهیزات درون کارتن ، مشخصات فنی آن را بررسی نمایند و از همه مهمتر سریال دستگاه را با سریال کارت گارانتی مقایسه نمایند. در غیر این صورت هیچ گونه مسئولیتی بر گردن فروشگاه نیست.
2ـ عدم سازگاری قطعه با سایر تجهیزات به منزله معیوب بودن آن نیست به همین دلیل جزء گارانتی محسوب نمی شود. به همین دلیل در هنگام خرید از نوع دستگاه مطمئن شوید.
3ـ هنگامی که دستگاهی جهت گارانتی به شرکت تحویل داده می شود، مستر شبکه هیچ گونه مسئولیتی در قبال از بین رفتن اطلاعات از دست رفته ندارد. به همین دلیل قبل از تحویل دستگاه از آن نسخه پشتیبان تهیه نمایید.
4ـ در صورتی که پس از بررسی و تست فنی، خرابی قطعه خارج (مانند بازکردن درب اصلی یا تعویض قطعات دستگاه و هرگونه دستکاری در شرایط اولیه دستگاه) از شرایط گارانتی مسترشبکه باشد، به خریدار عودت داده شده و در صورت تمایل با دریافت هزینه دستگاه تعمیر خواهد شد.
5ـ شرکت بر اساس تشخیص کارشناس فنی خود برخی قطعات را تعمیر و یا تعویض خواهد نمود و صحت سلامت دستگاه را تا پایان مدت گارانتی تضمین می نماید.
6ـ هنگامی که کالا جهت گارانتی ارسال می گردد، توصیه ما به شما ارسال آن با کارتن اصلی بدون هیچ گونه لوزام جانبی می باشد. زیرا صدمات ناشی از ارسال نادرست کالا بر عهده مشتری خواهد بود.
7ـ هر گونه اقدام نرم افزاری که شامل ریکاوری ، نصب آنتی ویروس و غیره می گردد شامل گارنتی نبوده و با پرداخت هزینه جداگانه صورت می گیرد.
8ـ یکی از بهترین م مهمترین شرایط گارانتی مستر شبکه ضمانت هفت روز بازگشت کالا می باشد. خریدار محترم می تواند طی هفت روز پس از خرید کالا را مورد بررسی قرار دهد. درصورت هرگونه اختلال در عملکرد دستگاه، به شرکت بازگردانده شده و هزینه عودت داده می شود. البته لازم به ذکر است مرجوع کالا تنها قبل از اتمام دوره هفت روزه پذیرفته است و در صورتی که دستگاه از لحاظ ظاهری آسیب دیده باشد و پلمپ آن مخدوش شده باشد، کالا بازگردانده نخواهد شد.
9ـ بازگشت کالا برای کالاهای نو (گارانتی طلایی) فقط و فقط در صورت وجود ایراد فیزیکی و یا عملکردی دستگاه پس از تایید کارشناسان این شرکت میسر خواهد بود.
نکته : در طول دوره گارانتی تنها ملاک و معیار سنجش نظر فنی کارشناسان شرکت می باشد.

مواردی که سبب ابطال گارانتی مسترشبکه خواهد شد:
1ـ صدماتی که هنگام ارسال کالا از طریق مشتری پدید می آید.
2ـ صدماتی که از طریق ضربه، آتش سوزی، رطوبت، استفاده در محیط پر غبار و بازکردن دستگاه پدید می آید.
3ـ هر گونه ایراد نرم افزاری که توسط خریدار ایجاد شده باشد.
 
نحوه دریافت کارت گارانتی از مستر شبکه
یکی از مهمترین دغدغه ها در دنیای امروز مصرف بیش از کاغذ و قطع درختان می باشد. به همین دلیل فروشگاه مسترشبکه در یک اقدامی از ارائه کارت گارانتی به صورت حضوری خودداری کرده به طوری که کلیه خدمات و مراحل دریافت کارت گارانتی مسترشبکه به صورت اینترنتی صورت می گیرد. از طرفی دیگر ممکن است کالایی توسط مستر شبکه خریداری گردد اما طی چند مرحله خرید و فروش در آخر به دست مصرف کننده برسد. در این شرایط رساندن کارت گارانتی به صورت دستی کار دشوار و یا حتی غیر ممکن می باشد.
خریدار محترم پس از دریافت کالا با مراجعه به سایت مسترشبکه بخش گارانتی می توانید با وارد کردن اطلاعات و سریال دستگاه گارانتی خود را به صورت پیام کوتاه و ایمیل دریافت نماید.
لازم به ذکر است این فروشگاه کالاهای خود را با دو گارانتی طلایی ( که دو ساله و مخصوص کالاهای نیو می باشد) و نقره ای ( که یک ساله برای دستگاه های ریفر می باشد) عرضه می نماید.
در دنیای امروز به دلیل مشغله کاری بسیار زیاد ، اکثر مصرف کنندگان ترجیح می‌دهند کالای خود را به صورت اینترنتی خرید و آن را در محل مورد نظر تحویل بگیرند. البته یکی از موارد مهمی که سبب تحقق این امر می گردد اطمینان خاطر مشتریانی مانند سازمان ها و شرکت ها از کالای عرضه شده در این فروشگاه ها می باشد.
البته این را نباید فراموش کرد که امروزه هیچ کسب و کاری بدون رضایت مشتری و ارائه خدمات پس از فروش پیشرفت نکرده و البته در این بین کسب رضایت مشتریان فروشگاه های اینترنتی به دلیل خرید از راه دور بسیار سخت می باشد. فروشگاه مستر شبکه از ابتدای فعالیت خود همواره در تلاش بوده تا بهترین تجهیزات ، بهترین کیفیت و برترین خدمات پش از فروش را به مشتریان خود ارائه و رضایت 100% آنان را کسب نماید.

محصولات پیشنهادی :  سوئیچ های سیسکو .

۶ نکته طلایی در خرید تجهیزات شبکه


Image result for ‫تجهیزات شبکه‬‎

در سال‌های اخیر، به‌دلیل رشد روزافزون دنیای تکنولوژی، وابستگی کسب‌وکارها به شبکه‌های کامپیوتری به‌شدت افزایش یافته است. درواقع، امروزه نحوه‌ی اتصال و ارتباط کاربرها و سیستم‌ها در سازمان فقط ازطریق شبکه است. آنچه ساختار اصلی شبکه را تشکیل می‌دهد، بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن است. با افزایش نیاز ارتباطی بین سیستم‌ها در مراکز و سازمان‌ها ازطریق دنیای شبکه، نیاز به خرید تجهیزات شبکه روز‌به‌روز در حال افزایش است.

۱. بررسی نیازها

قبل از هر اقدامی، توصیه می‌شود در ابتدا نیازهای شبکه‌­ی خود را شناسایی کنید؛ زیرا ممکن است هر کسب‌و‌کار به تعداد زیادی تجهیزات سخت‌افزاری نیاز داشته باشد یا اینکه تنها سوئیچی ارزان‌قیمت بتواند نیازهای آن کسب‌و‌کار را برطرف کند. برای این کار می‌توانید از مشاوران مطمئن در این زمینه کمک بگیرید.

۲. تعداد کاربران

ازآنجاکه تجهیزات شبکه ‌گران‌قیمت هستند، تعمیر یا خرید مجدد این دستگاه‌ها هزینه‌ی هنگفتی به صاحبان مشاغل تحمیل می‌کند؛ از‌این‌رو، توصیه می‌شود تعداد کاربران را بررسی کنید و همواره تعداد بیشتری را در نظر بگیرید تا درصورت توسعه‌ی کسب‌و‌کار با مشکل مواجه نشوید. به‌ همین دلیل، در خرید تجهیزات شبکه باید آینده‌نگر باشید و نیازهای حداقل یک سال آینده‌ی کسب‌و‌کارتان را پیش‌بینی کنید.

۳. برند تجهیزات موردنیاز

تجهیزات شبکه در برندهای متفاوتی وجود دارند که هریک از آن‌ها در قسمت خاصی استفاده می‌­شوند. برترین برندهای تجهیزات شبکه عبارت‌اند از: سیسکو (CISCO)، اچ‌پی (HP)، ای‌ام‌سی (EMC)، دل (DELL) و... . بااین‌حال، می‌توان گفت برای خرید هر دستگاه بهترین آن را در برندی خاص انتخاب کنید؛ مثلا سوئیچ سیسکو،سرور HP و... .

۴. خرید تجهیزات شبکه

این بخش خود به این زیربخش‌ها تقسیم می‌شود:

الف. کیفیت

متأسفانه به‌دلیل نبود نمایندگی‌های رسمی در ایران، خرید تجهیزات شبکه‌ی باکیفیت بسیار سخت است؛ اما می‌توان با بررسی بازار، شرکت‌هایی را شناسایی و از آنان خرید کنید که این گونه تجهیزات را با کیفیت مناسب به بازار عرضه می‌کنند.

ب. قیمت

به‌دلیل نبود مرجعی مطمئن، این تجهیزات با قیمت‌های مختلفی در بازار فروخته می‌شوند؛ اما آنچه قیمت این گونه تجهیزات را تعیین می‌کند، کیفیت آن است؛ زیرا گاهی ممکن است کالایی غیر اورجینال با قیمت اصل فروخته شود که در این صورت به خریدار ضرر سنگینی وارد می‌شود؛ چراکه خریدار از طرفی متحمل ضرر و زیان خرید نامناسب دستگاه شده و از طرف دیگر زمان زیادی برای خرید تجهیزات و راه‌اندازی شبکه از دست داده است. توصیه می‌شود محصول باکیفیت و بااصالت را از مراجع مطمئن بخرید.

ج. اطمینان در خرید

تشخیص کیفیت و اصالت کالا در بسیاری از موارد کار دشواری است که فقط متخصصان این حوزه می‌توانند آن را تشخیص دهید؛ 

۵. خدمات پس از فروش

تجهیزات شبکه بردهای الکترونیک حساسی دارند که با خرابی آن‌ها براثر موارد مختلف نظیر نوسانات برق، رطوبت، گرما و... که امری اجتناب‌ناپذیر است، این سؤال مهم مطرح خواهد شد که آیا درصورت خرابی شرکت فروشنده امکان ارائه‌ی خدمات لازم به شما را دارد یا خیر؟ درصورت داشتن این امکان، آیا به‌درستی این خدمات را به شما ارائه می‌دهد یا خیر ؟

برای اطمینان در خرید، می‌توانید علاوه‌بر گارانتی معتبر تجهیزات شبکه، از فروشنده مهلت آزمایش هفت‌روزه درخواست کنید.

نکته‌ی مهم

این نکته را نیز در زمان خرید مدنظر بگیرید که امکان پیگیری و شکایت از شرکت‌های ثبت‌شده و معتبر در بازار بسیار آسان است؛ ولی شرکت‌های ثبت‌نشده و نامعتبر امکان ثبت شکایت و پیگیری را ندارند و وجود گارانتی سبب می‌شود مسئولیت و هزینه‌های رفع هرگونه اختلال شامل گارانتی، برعهده‌ی شرکت فروشنده باشد.

۶. مشاوره‌ی قبل و بعد از خرید

متأسفانه در کشور ما، غالب این تجهیزات را افرادی می‌فروشند که در این زمینه دانش و تخصص کافی را ندارند؛ به همین دلیل، نمی‌توانند هنگام خرید مشاور خوبی باشند.

آشنایی با تجهیزات اکتیو شبکه

تجهیزات مورد نیاز شبکه

 تجهیزات شبکه که در واقع به مجموعه‌ای از ابزارها و وسایلی گفته می‌شود که برای راه‌اندازی یک شبکه کامپیوتری نیاز است و به طور کلی وجود این تجهیزات کنارهم یک شبکه را می‌سازد که به دو دسته تقسیم می شوند:

۱ـ تجهیزات فعال(active)

۲ـ تجهیزات غیرفعال(passive)

 

 تجهیزات فعال :

 

تجهیزات مورد نیاز شبکه فعال برای انتقال اطلاعات به جریان برق نیاز دارند. که مهمترین آن شامل:

1ـ سوئیچ:

سوئیچ شبکه یک دستگاه تحت شبکه است که وظیفه تجمیع ، تقویت و مدیریت اطلاعات ارسالی چندین دستگاه در یک شبکه را انجام می دهد. به عنوان مثال یک سوئیچ شبکه می تواند چندین وسیله شبکه مانند کامپیوتر،پرینتر،سرور و سایر تجهیزات شبکه را با یکدیگر متصل کرده تا این تجهیزات اطلاعات را در یک شبکه محلی با یکدیگر به اشتراک بگذارند. این مهم باعث صرفه جویی در هزینه و افزایش میزان بهره وری سیستم ها می شود.

ویژگی‌های سوئیچ:

 

۱ـ امکان برقراری ارتباط بین چندیدن دستگاه (بین ده الی صد دستگاه) را به‌طور مستقیم و هوشمند۲ـ فراهم آوردن امکان برقرای ارتباط با سرعت بسیار بالا

۳ـ فراهم آوردن امکان نظارت و مدیریت بر عملکرد کاربران

۴ـ فراهم آوردن امکان کنترل پهنای باند مورد نیاز کاربران

هنگام خرید سوئیچ  شبکه ، از لحاظ تعداد پورت در برندهای مختلف، متفاوت می‌باشند. اما از لحاظ استاندارد کلی به موارد زیر تقسیم بندی می‌شود:

۱ـ سوئیچ شبکه ۱ پورت

۲ـ سوئیچ شبکه ۴ پورت

۳ـ سوئیچ شبکه ۸ پورت

۴ـ سوئیچ شبکه ۱۶ پورت

۵ـ سوئیچ شبکه ۲۴ پورت

۶ـ سوئیچ شبکه ۴۸ پورت

۷ـ سوئیچ شبکه ۹۶ پورت

۸ـ سوئیچ شبکه ۱۲۸ پورت

2ـ سرور :

سرورها امروزه جزو اصلی تمام شرکت‌های بزرگ‌ وکوچک و سازمان‌ها شده‌اند و تقریبا هیچ کسب‌وکاری بدون سرور نیست. سرورهای HP امروزه به عنوان بخش اصلی دیتا سنترها در دنیا می باشند. به ‌گونه‌ای که از اداره‌ها و سازمان‌های بزرگ گرفته تا شرکت‌های متوسط و کوچک همگی به سرور نیاز دارند. تعدادی از شرکت‌ها به‌جای استفاده از سرور، از دسکتاپ‌های معمولی (کیس‌های کامپیوتری) استفاده می‌کنند که اشتباهی خطرناک است. این روش ضمن ایجاد خطرهای امنیتی فراوان، باعث افزایش هزینه‌ی تیم IT برای شرکت خواهد شد. البته، شاید در نگاه اول به‌صرفه‌تر باشد؛ اما در طولانی‌مدت بسیار پرهزینه است؛ پس، اگر شما مدیری حرفه‌ای هستید، باید از سرورهای حرفه‌ای استفاده کنید.

 این دو مورد از تجیزات شبکه به همراه روتر ها به عنوان بخش اصلی دیتا سنتر ها به شمار می روند. البته تجهیزات دیگری نیز وجود دارند که می توان گفت در تجهیز یک دیتا سنتر از اهمیت برخوردار هستند مانند ، ماژول ها و کارت شبکه ، مودم ها ، تجهیزات پسیو مانند کابل شبکه و غیره.