شهر شبکه

ارایه اخبار روز و آموزش های فناوری اطلاعات

شهر شبکه

ارایه اخبار روز و آموزش های فناوری اطلاعات

زنگ خطر مایکروسافت به صدا درآمد؛ فناوری تشخیص چهره باید قانونمند شود:


در کشور چین امنیت در سطح بسیار بالایی قرار دارد از وجود نیروهای امنیتی گرفته تا دوربین های تشخیص چهره.در کشور چین بیش از ۲۰۰ میلیون دوربین نظارت تصویری نصب شده که طبق آمار تعداد این دوربین‌های نظارتی در حدود بیش از چهار برابر تعداد دوربین‌های نظارت تصویری ایالات متحده آمریکا است.

علاوه‌بر این تعداد دوربین نظارتی، کشور چین از سیستم‌های تشخیص چهره نیز برای شناسایی و ردیابی اقلیت مسلمان اویغور استفاده می‌کند و با فناوری‌های تشخیص چهره، مسلمانان اویغوز را در ورودی مجتمع‌های مسکونی شناسایی می‌کند.

اما سوالی که اینجا مطرح می شود این است که این کار به حریم خصوصی شهروندان آسیبی نمی رساند؟

گوگل و مایکروسافت هم مشغول فعالیت هستند، مقاله‌ی جدیدی در مورد این موضوع منتشر کرده‌اند. این گروه متخصص، از دولت‌ها درخواست کرده‌اند تا قوانین مشخصی برای سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی  و فناوری تشخیص چهره تدوین کنند تا آزادی‌های مدنی شهروندان تضعیف نشود. 

در این برنامه‌ی نظارتی، شهروندان آمریکایی حتی در پیاده‌روهای عمومی و خارج از کاخ سفید و مسیری منتهی به کاخ سفید، توسط فناوری تشخیص چهره از فاصله‌ی ۱۸.۲ متری (‌۲۰ یارد)‌  با دوربین‌های نظارتی شناسایی می‌شوند. از آنجایی که عموما استفاده از چنین سیستم‌های فناوری تشخیص چهره بدون اطلاع و اجازه‌ی شهروندان مورد استفاده قرار می‌گیرد، این فناوری‌های یکی از خطرناک‌ترین فناوری‌های تشخیص هویت بیومتریک از نظر نقض قوانین حریم خصوصی محسوب می‌شوند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.