شهر شبکه

ارایه اخبار روز و آموزش های فناوری اطلاعات

شهر شبکه

ارایه اخبار روز و آموزش های فناوری اطلاعات

Cisco IOS چیست و چه کاربردی دارد؟

Cisco IOS با بهره گیری از سیستم عامل های سیسکو و برنامه های ارائه شده توسط شرکای فناوری، که Cisco IOS را در محصولات خود دارند ، به شرکت ها امکان می دهد یک زیرساخت اطلاعاتی منفرد ، یکپارچه و مقرون به صرفه را ایجاد و تقویت نمایند.

IOS چند مرحله ای:

Cisco IOS یک شرکت را قادر می سازد تا با استفاده از سیستم عامل های Cisco ، یک زیرساخت یکپارچه و مقرون به صرفه را ایجاد کند.

اساس کار اینترنتی:

فعالیتهای اینترنتی چند منظوره امروز به طور معمول از چهار بخش مجزا تشکیل شده است که هر کدام مأموریت خاص خود را دارند.

  • هسته اصلی کار در اینترنت ، اتصالات گسترده و قابل اعتماد وسیعی را در بین تمام نقاط جهان فراهم می کند. تمرکز آن بر استفاده مقرون به صرفه و کارآمد از منابع گران WAN است.
  • The workgroup sector provides groups of end users with scalable bandwidth capable of meeting increasing application demands.کار گروهی از پهنای باند مقیاس پذیر را برای گروه های نهایی فراهم می کند که قادر به پاسخگویی به افزایش تقاضای برنامه هستند.
  • ارتباطات از راه دور مانند کاربران تلفن همراه که راه حل های ارتباطی بسیار مقرون به صرفه ای را ایجاد کرده است.
  • بخش کار اینترنت IBM هزینه ها را کاهش داده و یک مسیر  ایمن و امن را برای برنامه های شبکه IBM SNA فراهم می کند.

Cisco IOS الزامات همه بخش های کار اینترنتی را برای ایجاد یک زیرساخت واحد و یکپارچه فراهم می کند که این کار هزینه های کمتر، در دسترس بودن،  برنامه های کاربردی و بهبود مدیریت کار در اینترنت را در بردارد.

شبکه های سازمانی امروز:

شبکه های سازمان ها و شرکت ها به چند بخش تقسیم می شوند که شامل :کارگروهی ، کار با اینترنت IBM ، هسته و دسترسی از راه دور می باشد.

 مشخصات سوئیچ سیسکو WS-C3850-12S-S

مشخصات سوئیچ سیسکو WS-C3850-24T-S

مشخصات سوئیچ سیسکو WS-C3850-24S-S

مزیت سیسکو IOS:

شاید بتوان گفت نقطه برتری محصولات سیسکو نسیت به سایر محصولات در بازار Cisco IOS می باشد. از جمله ویژگی های متمایز کننده آن می توان به پشتیبانی از کاربران و برنامه ها و از طرفی ایجاد امنیت در شبکه می باشد.

از طرفی IOS با کنترل و متحد کردن شبکه هوشمند و پیچیده، منابع را به صورت مقرون به صرفه مدیریت می کند.همچنین ، این قابلیت انعطاف پذیر بوده و می تواند خدمات ، ویژگی ها و برنامه های جدیدی را به کار اینترنتی اضافه نماید.

از طرفی در عرصه پشتیبانی برنامه های کاربردی ، Cisco IOS قابلیت همکاری با سایر رابط های پروتکل های مبتنی بر استانداردها را نسبت به سایر تأمین کنندگان کار اینترنتی در صنعت فراهم می کند. امروزه هیچ معماری دیگری در زمینه کار اینترنت نمی تواند با پروتکل گسترده IOS مطابقت داشته باشد.

رابط های: IOS

Cisco IOS از بزرگترین مجموعه رابط های استاندارد و رسمی در صنعت ، پشتیبانی می کند.

چهار رکن اصلی IOS:

هوش ارزش افزوده IOS در چهار نوع خدمات اینترنتی انجام می شود:

  • خدمات مسیریابی سازگار قابل اعتماد
  • خدمات بهینه سازی WAN
  • خدمات مدیریتی و امنیتی
  • خدمات مقیاس پذیری

خدمات مسیریابی سازگار و قابل اعتماد:

Cisco IOS به طور مداوم و با سرعت زیاد برای ایجاد مسیریابی هوشمند پایدار و انعطاف پذیری قدم برمی دارد. مسیریابی سازگار و قابل اعتماد، کاهش هزینه ها به وسیله ی استفاده موثر از پهنای باند شبکه و منابع، مدیریت مسیرهای استاتیک را به دنبال دارد.

ویژگی های سیستم عامل IOS مبتنی برسیاست شبکه، شامل  فیلتر کردن مسیریابی ، ترجمه پذیری اطلاعات مسیریابی و ذخیره منابع شبکه با جلوگیری از پخش غیر ضروری داده ها به بخش هایی که نیازی به آن ندارند می باشد.

همچنین این سیستم داده ها را مدیریت کرده و در هنگام اشباع پهنای باند اطلاعات مهم را در اولویت قرار می دهد.

تعادل بار(Load Balancing) ، استفاده از تمام مسیرهای موجود در سراسر اینترنت، حفظ پهنای باند با ارزش و بهبود کارایی را ایجاد می کند. همچنین IOS مؤثرترین و کارآمدترین مقیاس پذیری را برای برنامه های شبکه که نیاز به الگوریتم های شفاف منبع مسیر دارند، فراهم می کند.

به طور کلی کارهای های مبتنی بر اینترنت (internetworks) سبب همکاری تکنولوژی های جدیدی نظیر ATM و LAN Switching که در لایه ۲ ویا لایه های پایین تری از مدل OSI قرار دارند می گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.